divendres, 11 de febrer del 2011

Plena d’il·lusió pel Masnou


Benvolgudes conciutadanes, benvolguts conciutadans,
Permeteu-me unes paraules per informar-vos de la meva elecció com a candidata del PSC a l’alcaldia del Masnou a les eleccions municipals que s’han de celebrar el proper mes de maig, en les que aspiro a obtenir el suport popular necessari per prendre el relleu al meu bon amic i actual alcalde, l’Eduard Gisbert, que ha decidit deixar la política activa.
Ja hi haurà temps més endavant per donar-vos a conèixer les meves propostes concretes de govern i gestió municipal, per presentar-vos la resta de membres de la candidatura i per sol·licitar-vos el vot. Ara només vull que totes aquelles persones que no sabeu qui sóc em pugueu començar a conèixer i compartir amb vosaltres els motius i les intencions profundes que m’han dut a fer aquest pas, així com la fermesa i la il·lusió amb què l’afronto.
Tinc 52 anys, estic casada des de fa més de trenta i tinc dos fills. Vaig néixer al sí d’una família treballadora, filla d’una navarresa i d’un santanderí que havien emigrat a Catalunya en els difícils anys de la postguerra. Treballo des dels tretze anys i ho he compaginat, gairebé sempre, amb els estudis, fins obtenir una Llicenciatura en Biologia i un Màster en nutrició i ciència dels aliments. He treballat de comercial, administrativa, secretària, assessora nutricional i professora de persones adultes. Per tant, sé per experiència del treball dur i de la tenacitat que hi hem de posar les persones d’origen humil per realitzar-nos i aconseguir les nostres aspiracions.
Des de fa quatre anys sóc Tinenta d’alcalde i membre de l’actual govern municipal, en el que sóc regidora de dona, cultura i festes. En l’exercici d’aquestes responsabilitats he tingut l’oportunitat de crear un nou servei adreçat a les dones, el CIRD, que constitueix un espai de trobada on les dones del municipi poden compartir els seus projectes i desenvolupar diverses activitats. Hem treballat molt a fons la violència de gènere mitjançant el Protocol i el Circuit d’atenció a les víctimes de violència. He impulsat una ambiciosa ampliació de la biblioteca municipal, que inaugurarem el proper 19 de març, he potenciat el Ple de Riure, he desenvolupat polítiques de suport a la creació artística i artesana i, fent costat a la nostra rica xarxa d’entitats culturals, hem aconseguit mantenir amb dignitat les nostres festes populars i tradicionals malgrat les retallades de recursos econòmics imposades per la crisi.
Aquesta experiència en el govern municipal és el que em dóna seguretat i confiança per aspirar a ser alcaldessa. He après de procediments administratius i de pressupostos, de majories i de minories i de la necessitat de comptar amb tothom, membres del govern i de l’oposició, personal de l’ajuntament, entitats i ciutadania en general, per a fer la feina ben feta. I pel damunt de tot he après que, a més de la integritat, les principals obligacions dels polítics són les de saber escoltar la gent, saber prendre decisions i, si cal, saber dir no i fer-ho donant la cara. Aquesta, i la il·lusió i la passió que poso en les coses que m’importen,  és la manera amb que afronto aquest repte.
Sé que són moments difícils. Ho són sobretot per a aquelles persones que no tenen feina o que pateixen dolor, necessitat o discriminació per qualsevol concepte. En un nivell molt diferent, també ho són per al nostre ajuntament, que com la resta d’administracions ha vist minvar els seus ingressos, mentre creixien les necessitats socials que no podem deixar d’atendre. Ho són també per als polítics, desacreditats per tants motius. Sóc conscient d’aquestes dificultats. I em preocupen molt, sobretot les necessitats i el dolor de les persones més febles de la nostra comunitat. Però no m’acovardeixen, al contrari, m’esperonen a trobar el millor de mi mateixa per afrontar-les.
I us demanaré el mateix a vosaltres, si el proper mes de maig em doneu suport per esdevenir la vostra alcaldessa. Perquè estic del tot convençuda de què només amb l’esforç de tothom, només sent capaços de mirar una mica més enllà dels nostres interessos particulars i posant totes i tots el nostre gra de sorra al servei de les necessitats col·lectives, podrem sortir de la crisi actual i construir un futur d’esperança. Aspiro a ser alcaldessa del Masnou no només per vetllar pel bon funcionament de l’Ajuntament, sinó també per esperonar-vos a estar més compromesos i a participar més activament en la millora de la nostra comunitat.
En les properes setmanes hi haurà ocasió de que em conegueu millor, a mi i les meves propostes electorals i de govern municipal. El proper divendres 18 de febrer a les 20 hores, a ca n’Humet (carrer d’en Fontanills, núm. 75) hi haurà l’acte de presentació de la meva candidatura. M’agradaria que m’acompanyéssiu. També resto a la vostra disposició per si em voleu convidar a què us conegui personalment i poder escoltar les vostres preocupacions i propostes per a la nostra ciutat.
Fins aleshores, rebeu una afectuosa salutació.

Marta Neira Reina

El Masnou, 9 de febrer de 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada